Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #21485, Pochybení banky při předčasném splacení úvěru

Pochybení banky při předčasném splacení úvěru, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
31.5.2023 Půjčka

Dobrý den, po pouhém telefonním dotazu u RB (původně jsem byla klient Equa bank) na předčasné splacení úvěru mi zbylou částku banka samovolně strhla z účtu a úvěr byl tedy splacen. Navíc mi byl stržen i poplatek za předčasné splacení. Přitom mi operátor při dotazu ohledně splacení a případném poplatku za splacení výslovně sdělil a ověřil si v mé smlouvě, že předčasné splacení bude zadarmo. Úvěr jsem chtěla splatit z jiného účtu, než u RB. Přitom ode mne nedostali příkaz k úhradě ani pokyn po telefonu. Toto jednání a skutečnost jsem reklamovala, kdy výsledek reklamace po vyslechnutí nahraného telefonátu s mým dotazem je, že pravda je na mé straně a peníze mi vrátí na účet. Výsledek jsem obdržela minulý týden a svoje peníze stále na účet nebyly převedeny. Ve výsledku mých necelých 200 000 Kč lítá někde v luftě. Mám tedy dva dotazy: 1) Jak může vůbec dojít k tak absurdní situaci? 2) Mohu žádat kompenzaci za pochybení? Vždyť banky si za každou maličkost účtují poplatky, penále apod. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

i v bankách pracují jen lidé o mohou udělat chybu. K nápravě chyby slouží reklamace, které jste správně využila a se kterou banka po prošetření celého případu souhlasila. Peníze Vám budou vráceny na účet a to včetně chybně stržených poplatků. Pokud Vám tímto pochybením banky vznikla škoda (kterou jste schopna řádně zdůvodnit a vyčíslit), mohla byste po bance žádat náhradu škody. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena