Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #18216, Počítají mi špatně zdravotní pojištění

Počítají mi špatně zdravotní pojištění, Daně

REKLAMA
Běžný účet
16.6.2022 Daně

Dobrý den, od loňského dubna (4/21) do současnosti pracuji na HPP (1/2 úvazek), přičemž jsem stále ještě (konec 6/22) na rodičovské dovolené. Můj dotaz zní, že jsem zaznamenala ve výplatní pásce konkrétně zdravotní pojištění vyšší odvody za zaměstnance než za zaměstnavatele. Informovala jsem se, jaký podíl na těchto odvodech platí zaměstnanec a jaký zaměstnavatel, informovala jsem se jak k tomu číslu co je na pásce dojít, nicméně sedí sociální zaměstnanec i zaměstnavatel a tyhle položky při výpočtu z hrubé mzdy jsou správné. Co ale nesedí je zdravotní pojištění za zaměstnance, od nástupu až doteď jsou v číslech odchylky od 368 Kč přes 496 Kč a v té poslední už se jedná o 1 056 Kč. Je možné že účetní chybně počítá zdravotní pojištění zaměstnance, respektive jakým způsobem se to může počítat, když při mých počtech (4,5% z hrubé mzdy) mi to v ani jediné pásce nesedí? Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den,

zaměstnanec platí na zdravotním pojištění 4,5% z hrubé mzdy, přičemž pokud za zaměstnance nehradí zdravotní pojištění stát (studenti, senioři, rodiče na mateřské/rodičovské), strhává se zdravotní pojištění min. ve výši ekvivalentní minimální mzdě. U matek na rodičovské bývá nejčastěji problém v tom, že mzdová účetní strhne omylem částku ekvivalentní min. mzdě, přestože by tak činit neměla (protože za matku na RD platí pojištění stát a strhávat by se mělo jen 4,5% nehledě na výši výdělku). Požádejte mzdovou účtárnu o nápravu. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena