Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #5416, Poplatek za sepsání návrhu na oddlužení

Jaké jsou možnosti exekuce při pravidelném splácení? Jaké jsou nevýhody insolvenčního řízení? Jak může darovací smlouva ovlivnit přítele a jeho majetek? Jsou poplatky za oddlužení v pořádku?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, když splácím exekuci pravidelně každý měsíc, může i přesto exekutor přijít ke mě domů a zabavit majetek? Teď řeším insolvenční řízení, ještě jsem před podáním návrhu, ale pořád váhám. Můžete mi prosím říct, jestli má insolvence nějaké velké nevýhody? Jelikož nyní mám pouze rodičovský příspěvek, tak mi přítel podepsal darovací smlouvu, abych na oddlužení dosáhla, může být tímto přítel nějak ohrožen on nebo jeho majetek? Dále, firma která by mi oddlužení zařídila, by si každý měsíc po dobu 5ti let brala tisíc korun a jejich právník chce za sepsání návrhu 4840 Kč a za podání návrhu chce dalších 4840 Kč, je toto v pořádku? Děkuji.

Dobrý den,

exekutor je přímo povinen využít všech způsobů vymáhání pro dosažení co nejrychlejšího umoření dluhu. Mimo pravidelných splátek či srážek ze mzdy/dávek Vám může obstavit i majetek. Insolvence má pouze výhody: 1) po 5 letech splácení jste od všech dluhů očištěná 2) vykonavatelnost exekucí je během insolvence pozastavena. Přítel Vaší insolvencí nijak ohrožen není. Jen se tak jako tak (v exekuci i insolvenci) nesmíte vzít. 

Poplatek za sepsání a podání návrhu na oddlužení ve výši 69 680 Kč (1 000 Kč x 12 měsíců x 5 let + 2 x 4 840 Kč) rozhodně v pořádku není, to je doslova lumpárna. Navíc je to od 7/2017 v rozporu s legislativou, která stanovuje strop pro cenu za sepsání a podání návrhu na oddlužení na 4 000 Kč bez DPH (4 840 Kč s DPH) pro jednotlivce a 6 000 Kč bez DPH pro manželé. 


REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena