Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #9019, Přihlášení do internetbankingu

Zablokování účtu a nutnost stahování aplikace - správný postup nebo bezohlednost vůči klientům?

REKLAMA
Běžný účet
20.2.2020 Banka

Dobrý den, jsem klient Oberbank. Dne 19.2. 2020 jsem se chtěla přihlásit k e-bankingu, abych provedla platbu faktury. Pokus o přihlášení se mi však nezdařil a opakovalo se upozornění, že účet byl zablokován a to z toho důvodu, že bankou byl implementován v souvislosti se směrnicí EU PSD2 nový způsob plateb on-line a další platby budou možné pouze po stažení aplikace Security. Na pobočce banky mi telefonicky bylo sděleno, že v minulém týdnu mi byl doručen dopis, ve kterém bylo uvedeno, jakým způsobem postupovat a jak aplikaci stáhnout. Ve skutečnosti mi ŽÁDNÝ DOPIS DORUČEN NEBYL (a ani dceři, která má účet u stejné banky a rovněž zablokovaný). Nicméně jsem se pokusila, provést požadovanou registraci a aplikaci do počítače stáhnout, abych platbu mohla provést. To, že celý systém byl nastaven bankou naprosto idiotsky nebudu rozepisovat. Když jsem se nedokázala ani na 7. pokus zaregistrovat, telefonovala jsem na pobočku banky (linka epodpory byla nefunkční a permanentně obsazená) a bylo mi řečeno, že aplikaci je možno stáhnout pouze v případě, pokud je operační systém počítače Windows 7 a výše, (což v PC nemám) popř., že si mohu stáhnout aplikaci do telefonu. Vzhledem k tomu, že i soukromý telefon je hloupý a podobné věci neumí, nezbylo mi nic jiného, než vypsat papírový příkaz a odnést ho do banky. K dnešnímu dni nemohu tedy žádným způsobem manipulovat on-line se svými penězi a ani se podívat na stav konta, protože přihlášení je zablokované. Je prosím tento postup zcela v pořádku? Poslat dopis (který v mém případě nedorazil) a následně ani ne za týden účty zablokovat? Zablokovat lidem účty a nutit je pořizovat si chytré telefony a nové operační systémy v PC a stahovat si aplikaci (o kterou nestojí, protože jsou se stávajícím systémem spokojeni neboť se svými daty zacházejí zodpovědně aby nebyla zneužita), aby měli přístup ke svým účtům a finančním prostředkům? Evidentně i někdo zapomněl na to, že celá řada klientů bank jsou starší občané, kteří podobná technická zařízení nemají, což je poměrně bezohledné. Velice Vám děkuji za odpověď.

Dobrý den,

snadná pomoc - nejste-li spokojena s přístupem své banky, zřiďte si účet u konkurence. Na trhu máme přes 30 bank, které Vám rády (a většinou zcela zdarma) účet povedou. Ohledně technického zabezpečení - podpora operačního systému Windows 7 byla vydavatelem (Microsoft) ukončena k datu 14/1/2020, tedy se důrazně nedoporučuje tento systém nadále používat (nikdo se více nestará o zabezpečení a aktualizace, tedy pokud by byla objevena zneužitelná chyba, nikdo ji nebude opravovat a hackeři by mohli ovládnout Váš počítač). Proto většina bank vyžaduje pro přihlášení do internetbankingu adekvátní softwarové vybavení, což z hlediska operačního systému a platformy Windows znamená přechod na Windows 10. Tady nejde pouze o elektronické bankovnictví, s nedostatečně zabezpečeným počítačem riskujete např. ztrátu dat, zneužití svého emailu, atd. Windows 10 byl vydán v roce 2009 - dobře Vám sloužil přes 10 let a nyní je zkrátka čas na výměnu systému za novější. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena