Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #4033, Prodej akcií a daň z příjmu

Jak se vyhnout ztrátě při prodeji děděných akcií a jaké jsou daňové povinnosti? Jaké jsou výhody investování do podílových fondů s výnosem 5%?

REKLAMA
Běžný účet
17.11.2017 Daně

Pokračování dotazu č. 4031: V Rozhodnutí o vypořádání dědictví byla částka za akcie daleko vyšší, než za jakou jsme je teď prodali, především co se týká akcií Volkswagenu. Jak už jsem předtím uvedla, můj tatínek zemřel před dvěma lety, a to cca týden před vypuknutím skandálu Dieselgate. Hodnota akcií teď v poslední době zase stoupla, ale i tak jsme je prodali se ztrátou více než 100.000 Kč oproti částce uvedené paní notářkou ke dni úmrtí. I když k tomu připočteme částky za ostatní akcie, pořád jsme ve ztrátě. Rozumím tedy tomu dobře, že v tomto případě žádnou daň platit nebudeme a nemusíme to ani nikde oznamovat? Peníze na účtu Poštovní spořitelny necháme jen krátce, pak jejich větší část chceme převést na podílové fondy s výnosem 5%, s kterými mám už jistou zkušenost. Naprosto souhlasím, že nechávat takovou částku na účtu tohoto finančního ústavu by byl naprostý nesmysl. Děkuji za Vaše odpovědi.

Dobrý den,

děkuji za doplnění. Do daňového přiznání se uvádí celkový zisk z prodeje všech akciových titulů, tedy ziskem z prodeje akcií A lze vykompenzovat ztrátu z prodeje akcií B. Ve Vašem případě, kdy byl celkový výnos z prodeje menší než hodnota akcií stanovená notářem, tak neplatíte žádné daně. 

U podílových fondů je podstatné, do čeho investují (akcie, dluhopisy, nemovitosti, komodity atd.). Posledních 5 let ekonomika výrazně rostla a fondy mohly slušně vynášet. V horizontu 2 lze naopak očekávat korekce. Vždy je lepší nakupovat v době krize a naopak prodávat v dobách růstu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena