Banky.cz Bankovní poradna zdarma Reality #11802, Prodej nemovitosti a daň z příjmu

Jaký znalecký posudek potřebuje dcera pro prodej domu s pozemkem, který jí byl darován?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online
16.11.2020 Reality

Dobrý den, darovali jsme dceři před 8 měsíci 4/9 domu a pozemky. Druhý majitel před 5 měsíci zemřel. Dcera od jeho dědice koupila jeho 5/9. Kdyby se dcera rozhodla dům s pozemky prodat, jaký znalecký posudek musí mít, aby ho mohla uplatnit jako výdej/cena darované věci. Musí mít administrativní znalecký posudek nebo znalecký posudek stanovený obvyklou cenou? To potřebuji hlavně vědět, protože mně každý říká něco jiného. Podle jakého zákona a kde je ten zákon jasně napsaný, abych si ho mohla přečíst a ujistit se, že je to správně? Nevím jestli to chápu dobře. Uvedu příklad. Prodej bude například 3 miliony. To uvedu jako příjem a jako výdej uplatním dvě položky (cenu daru a částku za kterou dcera koupila těch 5/9) a ze zbylé částky zaplatím 15% daň. Je to tak? Nebo se mýlím? V podstatě prodejní cena (hodnota daru), výdej za koupení 5/9 = výsledná cena, ze které musím zaplatit 15% daň. Děkuji.

Dobrý den,

nesplní-li dcera podmínky pro osvobození od daně z příjmu při prodeji nemovitosti (např. vlastnit nemovitosti 5 let, min. 2 roky v ní bydlet nebo peníze z prodeje do 1 roku investovat do vlastního bydlení), zaplatí daň z příjmu ve výši 15% ze zisku (rozdíl prodejní a kupní ceny).

U zakoupených 5/9 se bude uvažovat kupní cena. Pro darované 4/9 bude třeba nechat vyhotovit znalecký posudek dle cenových předpisů. 


REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena