Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #14421, Ručím synovi domem za nebankovní půjčku

Ručím synovi domem za nebankovní půjčku, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
31.5.2021 Půjčka

Dobry den, prosim o radu. Ručím synovi domem za půjcku od roku 2017. Od konce roku 2017 je syn v insolvenci, pochopitelně se přihlasila i firma, u které má syn půjčku. Syn pravidelně splácí, celou dobu je zaměstnaný, a přesto mi teď firma vyhrožuje exekucí. Nevím, jestli mám na tuto firmu posilat nějake splátky, abych exekuci zabránila. Kdyz insolvence začinala, ptala jsem se na nějaké poradné info telefonicky, a řekli, že ne, že bych firmu zvýhodnovala. Poradíte mi prosím? Jsem důchodkyně, snad bych 2 ticíce max. 3 mohla platit. Děkuji Vám.

Dobrý den,

ručit synovi za nebankovní půjčku vlastním domem je extrémně rizikové. Kdyby si banka myslela, že syn bude schopen splácet, půjčila by mu bez zástavy nemovitosti. Takto se naplnil odhad banky o synově neschopnosti dostát svým závazkům. Nebankovní společnost je nyní zajištěným věřitelem a rozhoduje o osudu vaší nemovitosti nehledě na průběh insolvence. 

Mnoho nebankovních poskytovatelů půjček pouze kasíruje dlužníka a jeho okolí a nakonec nemovitost v zástavě stejně prodá. Je třeba zjistit, kolik činí dluh syna k dnešnímu datu a jak vysoký je sankční úrok (o kolik se mu dluh každým dnem zvyšuje). Pokud by se ukázalo, že dluh roste rychleji než Vy se synem splácíte (úrok převyšuje výši měsíčních splátek), není moc šancí nemovitost zachránit (pokud byste u soudu nerozporovali samotné poskytnutí úvěru např. z důvodu nedostatečného prověření bonity žadatele NEBO nemravně vysoký sankční úrok). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena