Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #5741, Směnka, exekuce a blokace účtu

Směnka, exekuce a blokace účtu, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, mám dluhy u různých společnosti. Díky pravidelnému příjmu ze zaměstnání jsem dokázala dluhy pomalu splácet. Nedávno mi ale skončila pracovní smlouva, kterou mi odmítli prodloužit, jelikož jsem byla posledního půl roku na nemocenské. Momentálně jsem nezaměstnaná. Nedávno, když mi přišla výplata na bank. účet, jsem zjistila, že byl účet zablokován exekutorským úřadem z důvodu nezaplacení směnečné pohledávky. Dopis z exekutorského úřadu zatím nepřišel. Momentálně jsem ale bez příjmu a díky té blokaci účtu nemám ani na zaplacení splátek za tento měsíc. Prosím poraďte jak mám teď postupovat, abych se vyhnula osobnímu bankrotu? Děkuji

Dobrý den,

při blokaci účtu z důvodu exekuce máte nárok na vyplacení dvojnásobku životního minima (6 820 Kč pro jednotlivce, s počtem vyživovaných osob/dětí částka roste). Nicméně toto neřeší Vaši situaci, kdy jste bez práce, nemocná a na dávkách. Bez příjmu z nové práce upadnete do spirál exekucí. Nepovolí Vám ani osobní bankrot, neboť v rámci něho je třeba doložit, že budete schopná splatit min. 30% dluhů během následujících 5 let (zbytek je následně prominut) - více info v našem článku Insolvence a osobní bankrot (oddlužení).

Hovoříte o směnce, tedy předpokládám, že jste si půjčky nabrala u nebankovních společností. To bylo bohužel Vaše nejhorší životní rozhodnutí, které jste mohla udělat. Když Vám není ochotna půjčit banka, dělá to pro Vaše dobro. Banky mají peněz dostatek, půjčují všem, kde to jen trochu jde. Nabrat si v takové situaci úvěry u nebankovních společnosti znamená, že se dříve či později dostanete do exekucí a osobního bankrotu. Přesně tomu chtěla banka předejít, a proto Vám nepůjčila.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena