Starám se o nemocnou matku, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobry den, prosim o radu, exekutor mi dal exekuci na plat, i kdyz radne platim mesicne 1 000 Kc po rozhodnuti obvodniho soudu pro Prahu 9, ale tyto castky mu nenalezi, protoze splacim sloucenim 3 pokut, jak rozhodl soud, a jednu jsem zaplatil sam. Nechava mi necelych 12 000 Kc, i presto ze vi, ze se staram o nemocnou matku. Na soc. uradu to vedi, pobiram na matku zatim 12 080 Kc, jeji zdr. stav se zhorsil, pozadal jsem o zvyseni, takze jak na nej? Matka je bez jakychkoliv fin. prostredku a je zavisla na me vyplate. Dekuji, s pozdravem Petr

Dobrý den,

obávám se, že s tímto nic nenaděláte. Když někomu dlužíte peníze a nesplácíte, pak na Vás věřitel povolá exekutora, jehož prací je z Vás dostat zákonné maximum peněz (z výplaty Vám zůstává zákonné minimum, čemuž zhruba 12 000 Kč odpovídá). Komplikovaná rodinná situace je jistě nepříjemná, ale není důvodem pro zastavení či snížení exekuce. 

Vaše matka je buď v řádném starobním důchodu, nebo v produktivním věku. Je-li v produktivním věku a nemůže-li ze zdravotních důvodů pracovat, pak má nárok na invalidní důchod. Pokud je invalidní důchod nízký, má nárok na další sociální dávky (doplatek do životního minima, doplatek na bydlení). Obecně ale více než zhruba 12 000 Kč na sociálních dávkách na osobu měsíčně nedostanete. 

To máte dohromady na živobytí dvou osob celkem 24 000 Kč čistého, což není vůbec špatné (zejména v situaci, kdy jeden nepracuje a druhý je v exekuci). Nájem skromného bytu v Praze včetně energií přijde na 12 000 Kč, jídlo pro 2 dospělé osoby cca 5 000 Kč, internet, doprava, telefon dalších 1 000 Kč a stále Vám měsíčně zbývá 6 000 Kč. Matka na rodičovské živí sebe a dítě z 11 500 Kč, senior musí vyjít z průměrného důchodu 11 800 Kč. Pokud se Vám měsíčně nedaří vyjít z 24 000 Kč, doporučuji zredukovat zbytné výdaje nebo si najít přivýdělek a tím dříve splatit exekuci.  

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena