Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #16148, Stávají se peníze vložené na účet darem?

Stávají se peníze vložené na účet darem?, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet
20.12.2021 Běžný účet

Pokračování dotazu č. 16134: Dobrý den, problém je v tom, že podle zákona se v okamziku vložení peněz na VK, stavební spoření nebo na osobní účet stávají majetkem majitele účtu. Takto vložené peníze se v ten okamžit mění na dar. Alespoň to tak rozhodl nejvyšší soud. A taky o tom pojednává článek zde kde se právě odkazuje autor článku na zmíněný rozsudek nejvyššího soudu. A právě podle toho se domnívám, že tím se stávají takto spojené a uložené peníze majetkem jenom jedné z cer, a na ní je pouze právo rozhodnou se zda sestře tyto peníze v 18 letech daruje. Zde podle mého osobního nazoru udělala matka chybu, měla založit dvě VK na jejich jména. A peníze poslané mnou takto rozdělit. V tomto případě potom nemůže matka vybírat peníze na osobní potřeby obou dcer, ale pouze jedné dcery která je výhradní majitelkou VK a i peněz.

Dobrý den,

určitě neplatí, že peníze vložené na účet na stávají automaticky ve 100% případů darem pro majitele účtu. Pokud byste např. vložil peníze omylem na špatný účet, určitě by Vám majitel účtu nemohl tvrdit "peníze jsou darem, už Vám je nevrátím" - naopak takové jednání by bylo považováno za bezdůvodné obohacení se. Stejně tak nemohla matka vzít peníze jednoho z dětí a darovat je jinému. 

Váš článek i rozsudek se vztahují k situaci, kdy rodiče dětem spoří na jejich dětský účet. V takovém případě jsou peníze evidentně darem a náleží dítěti (rodič si to nemůže později rozmyslet, peníze vybrat a použít pro svou potřebu). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena