Studentská brigáda, Daně

REKLAMA
Běžný účet
29.1.2018 Daně

Dobrý den, pracovala jsem jako studentka brigádně na DPČ, kde mi odváděli zdravotní a sociální pojištění zhruba 1 000 Kč (měla jsem tam nějakou slevu studentskou). Chtěla jsem se zeptat, jestli je možné, abych si podala nějaké to roční zúčtování (nebo tak nějak se tomu říká) do března a vrátili by mi nějaké peníze, co za mě odváděl zaměstnavatel (a popř. kam zajít toto vyřešit). Slyšela jsem různé názory, že bych musela mít DPP a ne DPČ, aby mi vrátili nějaké peníze. Moc se v tom nevyznám. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

DPP: do 10 000 Kč měsíčně platíte jen daň 15% 

DPČ: do 2 500 Kč měsíčně platíte jen daň 15%, nad 2 500 Kč měsíčně platíte daň 15% + sociální (6,5%) a zdravotní (4,5%) pojištění

Sociální a zdravotní pojištění platíte vždy v plné výši, nelze na něj uplatnit žádné slevy ani roční zúčtování. 

Daň z příjmu má mnoho slev (na poplatníka 2 070 Kč/měsíc, na studenta 335 Kč/měsíc, atd.) a v případě nevyužití těchto slev během roku má smysl podat daňové přiznání (nebo požádat zaměstnavatele o roční zúčtování daní). 

Zkontrolujte si všechny výplatnice za rok 2017. Pokud jste v některém měsíci platila "zálohu na daň z příjmu", pravděpodobně bude mít smysl podávat daňové přiznání na místně příslušný Finanční úřad (dle Vašeho bydliště), který Vám takto zaplacenou daň vrátí. Pro vyplnění daňového přiznání budete potřebovat od zaměstnavatele vystavit POZP (potvrzení o zdanitelných příjmech za rok 2017).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena