Svatba, exekuce a insolvence, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, žiji s přítelem 8 let, máme dvě děti a chtěli bychom se příští rok vzít. Přítel má ale exekuce, které mu strhávají ze mzdy. Chtěl by si popřípadě vyřídit insolvenci. Moje otázka zní: Když se vezmeme a přítel bude mít exekuce nebo insolvenci kterou bude řádně platit, můžou na mě i tak exekutoři? Budou se do toho počítat po svatbě i moje peníze a můj majetek nebo se to týká i po svatbě jenom jeho platu? Nemůžou mi zamrazit účet? Jsou dluhy a majetek před svatbou jenom jeho a moje nebo budou naše společné? Každý říká něco jiného. Někdo říká co je před svatbou není společné a někdo ze i to co je před svatbou se po svatbě počítá jako společný majetek. Pomohla by nám nějak Předmanželská smlouva? Když bude mít přítel napsané roční vyúčtování daní na děti, můžou mu i tyto peníze zabavit? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

svatbu s přítelem v exekucích či insolvenci nemohu doporučit, exekutoři by obratem obstavili i Váš majetek (účet, plat, atd.). Majetek získaný před svatbou nespadá do SJM, nicméně v určitých případech ručíte až za polovinu dluhů manžela vzniklých přes svatbou (nezvládá-li dluhy splácet vlastními silami). Váš přítel nejprve musí doplatit všechny své exekuce nebo projít insolvencí (5 let o chlebu a vodě, a pak jsou dluhy prominuty). Teprve potom je možná svatba. Předmanželská smlouva může pomoci, ale pak už je to stejné jako se vůbec nevzít. Daňový přeplatek na daních za děti je mimořádným příjmem a bude použit exekutory/insolvenčním správcem na umoření dluhů.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena