Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #11641, Vláda projednává změnu daně z příjmu

Vláda projednává změnu daně z příjmu, Daně

REKLAMA
Běžný účet
3.11.2020 Daně

Dobrý den, nezdraží prosím nájmy? Daň z příjmu platí pronajímatelé nyní 15 %? A nebudou náhodou potom platit 19 %? A co srážková daň z příjmu v bankách? V obou případech mi jde o to, zda lze/nelze očekávat nějaké změny. Děkuji

Dobrý den,

nyní platí zaměstnanci daň z příjmu ve výši 15% ze superhrubé mzdy (reálně 20,1%) a pronajímatelé 15% ze zisku. Parlament momentálně projednává změnu sazby daně z příjmu. Zatím byly předloženy 2 návrhy:

  • původní vládní návrh z léta: snížení sazby daně z příjmu na 15% z hrubé mzdy (tedy pokles z 20,1% o 5,1 pb) a zachování sazby 15% pro všechny ostatní příjmy (kapitálové, z pronájmu, atd.)
  • nový proti-návrh ČSSD: změna sazby daně z příjmu na 19% (což by pravděpodobně znamenalo vyšší zdanění u mnoha položek, které byly dříve v 15% sazbě, jako např. daň z pronájmu, srážková daň z úroků v bance, práce na DPP a obecně příjmy nezatížené pojistnými odvody). 

  • Nechci se pouštět do hodnocení, co si rozpočet může a nemůže dovolit či co je sociálně spravedlivé. Obecně se mi ale nelíbí přístup ČSSD, která říká "snížíme Vám daň z příjmu o 1,1 pb" a už nedodá "zároveň Vám ale zvýšíme daně o 4 pb/27% u mnoha jiných položek". 

    Těžko nyní odhadovat, co bude nakonec schváleno. Do hry pravděpodobně ještě vstoupí otázka zdanění OSVČ a změny daňových slev. Dopady na nájmy není možné hodnotit plošně. Záleží, u koho jste v nájmu (fyzická osoba/firma). A v případě fyzické osoby, jak má daná osoba řešeny daně, jaké slevy uplatňuje. atd. Někoho se to dotknout může, jiného nikoliv. Obecně bych ale zvyšování nájmů za současné krize koronaviru nečekal. 

    REKLAMA
    Jak hodnotíte odpověď?

    Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

    Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

    Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

    Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

    Nejpopulárnější dotazy

    Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

    18.5.2024 Banka

    Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

    PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

    Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

    Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

    Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

    Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena