Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #7952, Výplata penzijního připojištění

Pozůstalostní penze a státní příspěvek - Jaké jsou moje nároky a jak to funguje?

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
7.11.2019 Spoření

Dobrý den, moje maminka si od 1.11. 2011 platila penzijní připojištění u České pojišťovny, to již byla ve starobním důchodu. V květnu 2019 zemřela a já jsem byla ve smlouvě určena jako 100 % dědic, abych byla přesná, ve smlouvě je uvedeno "oprávněná osoba pro pozůstalostní penzi". Na účtě by mělo být dle výpisu z r. 2018 31 117 Kč  splátky od ledna do dubna 2019. Nyní jsem zažádala o výplatu z důvodu jejího úmrtí na pobočce České pojišťovny, kde mi bylo sděleno, že na účtě je cca 25 tis. Kč. Pracovnice proto volala na centrálu do Prahy, kde jí bylo sděleno, že tato částka je bez státní podpory a že tato mi bude vyplacena ve druhém termínu. Tj. jako první bych měla dostat již zmíněných 25 tis. Kč a poté bude zažádáno o přiznání státního příspěvku, který mi má být doplacen v dalším termínu. O všem bych měla být informována dopisem o výplatu také státního příspěvku by měla žádat pobočka České pojišťovny. Tolik informace od zástupkyně České pojišťovny, u níž však bylo patrné, že o správnosti informací nebyla příliš přesvědčená a byla o tomto postupu ze strany České pojišťovny stejně překvapená jako já. Na internetu jsem nenašla žádné informace, zda mám opravdu nárok také na výplatu státního příspěvku, či zda pouze částky bez tohoto státního příspěvku, tedy pouze o odbytné. Píšu opětovně, že smlouva je koncipována tak, že já jsem "oprávněná osoba pro pozůstalostní penzi". A rovněž bych se chtěla zeptat, zda mám povinnost tento příjem nahlásit např. při ročním zúčtování daně. Již jsem se na Vás obracela s jinými a vždy jsem dostala jasnou a přehlednou odpověď, za což Vám velice děkuji a přeji Vám hezké dny.

Dobrý den,

na státní podporu je u penzijního spoření nárok pouze v případě splnění podmínky "odspoření min. 5 let". Nestačí pouze mít smlouvu starší 5 let, ale v 60 různých měsících vložit min. 300 Kč na účet. Doporučuji z výpisů (či za asistence Penzijního fondu České pojišťovny) prověřit, je-li tato podmínka splněna. Pokud ano, měl by Vám být ihned vyplacen celý zůstatek včetně státní podpory. V opačném případě již byla státní podpora vrácena zpět státu (neb na ni nemáte nárok) a dostane pouze zůstatek bez státní podpory a výnosů ze státní podpory. 

Příjem z dědictví v rámci rodiny nepodléhá dani z příjmu, nemusíte nikde nic hlásit.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena