Banka mi neinformovala o nedoplatku, teď potřebuji půjčku na rekonstrukci domu - co dělat?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
6.12.2018 Půjčka

Dobrý den, dlouhodobě řeším problém s bankou, u které jsem si v roce 2007 vzal spotřebitelský úvěr. Kvůli mé špatné platební morálce byla v roce 2011 zbylá částka plus poplatky a úroky předána inkasnímu servisu. Byla sepsána splátková dohoda s tím, že v případě neplnění dohody bude splatná celá částka naráz. Byl jsem o splátku pozadu, ale inkasní servis vždy jen poslal výzvu k úhradě a celou zbylou částku naráz nepožadoval. Dluh byl doplacen v listopadu 2013, doklady stále mám. Po několika týdnech se mi inkasní servis telefonicky ozval s tím, že je u mne - na základě informace od původní banky - stále veden nedoplatek ve výši cca 15 tis. Kč. Šel jsem se zeptat osobně na pobočku banky, kde mi bylo sděleno, že mám všechny závazky vyrovnány a žádný nedoplatek neexistuje. Pustil jsem to z hlavy s tím, že inkasní servis na mne něco zkouší. Nicméně na jaře 2017 jsem náhodou zjistil, že mám stále záznam v bankovním registru za nesplacení této částky. Opět jsem šel na pobočku a opět mi bylo řečeno, že vůči mně žádný nedoplatek neevidují. Po dlouhé písemné komunikaci s bankou mi konečně sdělili, že se jedná o zákonné úroky, které si dopočítali kvůli neplnění splátkové dohody. Ve splátkové dohodě ovšem o nějakých úrocích nebylo ani slovo. Po konzultaci s právníkem, který mi sdělil, že tento postup je bohužel možný, jsem částku na jaře 2017 jednorázově uhradil. A teď potřebuji vědět, jestli se s tím dá něco dělat. Mám záznam v bankovním registru, o kterém jsem nevěděl, protože nejen že mne banka o nedoplatku celou dobu neinformovala a částku po mně nevymáhala, ale nezjistil jsem to ani při dvojím osobním dotazu. Solus a Centrální registr dlužníků mám čistý. Potřebuji půjčku na rekonstrukci domu. Opravdu jediné co můžu dělat je vzít si úvěr u nebankovní společnosti za astronomický úrok a počkat další nejméně dva roky než banky přestanou k tomuto "nedoplatku" přihlížet? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

banky přihlížejí v registrech pouze k záznamům mladším 4-5 let, takže je šance, že Vám již nyní znovu půjčí. Pokud ne, důrazně nedoporučuji jakékoliv nebankovní půjčky (nechcete-li snadno a rychle přijít o celý dům). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena