1) Jaké jsou daňové povinnosti při prodeji podílového fondu po 3 letech bez přidávání vkladů? 2) Jak ovlivní pravidelné měsíční investice do podílového fondu daně po 13 letech? 3) Daňové aspekty prodeje podílového fondu po 10 letech s přestávkou ve vkladech posledních 3 let

REKLAMA
Běžný účet
22.8.2021 Daně

Dobrý den, jsem už senior ve věku 78 let a snažím se dceři trochu poradit s investicemi. Chtěl bych Vás poprosit, zda byste mi mohl odpovědět na moji otázku. A) Do podílového fondu dnes vložím jednorázově 120 tis (nebudu nic přidávat) a kdykoliv po uplynutí 3 let (září 2024) celou investici, která bude bez ohledu na zisk nebo ztrátu vyšší než 100 tis prodám. Daň se mě nebude týkat? B) Do podílového fondu dnes vložím jednorázově 50 tis a budu pravidelně měsíčně investovat 1 000 Kč a zvolím si délku investice 13 let. Po uplynutí těchto let má investice hodnotu 220 tis a celou prodám. Investice bude vyšší než 100 tis. Budu danit protože díky měsíčním úložkám nemohu uplatnit 3 letou podmínku? C) Pohled seniora: Vložím jednorázově 50 tis a pravidelně budu investovat 1 000 Kč po dobu 10 let a poslední 3 roky přestanu přidávat vklady. Při prodeji je hodnota 184 tis , držení investice poslední 3 roky bez vkladů. Daň se mě nebude týkat? Byl bych Vám moc vděčný, když mi poradíte. Přeji hezký den.

Dobrý den,

zisk nemusíte danit ve dvou případech.

  • příjem z prodeje cenných papírů je nižší než 100 000 Kč/fiskální rok
  • cenné papíry jste držel min. 3 roky

  • Pro osvobození od daně stačí splnit jednu z podmínek výše, tedy při prodeji cenných papírů např. za 200 000 Kč stačí prodat za 100 000 Kč v prosinci a zbylých 100 000 Kč v lednu. Nebo v prosinci prodáte vše co jste držel déle než 3 roky a v lednu zbytek za poslední 3 roky (max. 100 000 Kč). 

    Pokud byste zdanění neunikl, stále by mohla být vaše daňová povinnost nulová. Vyplnil byste daňové přiznání a výslednou daň ponížil o daňové slevy (např. na poplatníka 27 840 Kč). Až do zisku 185 600 Kč/rok byste tak žádnou daň coby senior bez jiných příjmů neplatil. Více info v našem článku Jak vyplnit daňové přiznání.

    REKLAMA
    Jak hodnotíte odpověď?

    Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

    Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

    Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

    Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

    Nejpopulárnější dotazy

    Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

    18.5.2024 Banka

    Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

    PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

    Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

    Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

    Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

    Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena