Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #11947, Zdanění příležitostného příjmu

Jak je to s daněním příjmů z jednorázových darů na platformě Twitch?

REKLAMA
Běžný účet
30.11.2020 Daně

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to ohledně danění příjmů z platformy Twitch (konkrétně "donátů"). Tyto "donaty" jsou jednorázové dary. Když na této platformě streamuji, rád bych si na ní také rád přivydělal, jelikož jsem student (plnoletý). Na 100% by se však jednalo o malé částky v řádech pár stovek korun měsíčně. Zajímá mě tedy, zda musím mít ŽL/být OSVČ a platit daně, nebo ne. Protože kdyby ano, nemá to pro mě logicky žádný smysl. Na internetu jsem již dlouho hledal odpovědi a nejsem si moc jistý. Často se spekuluje o částce 30 000 Kč ročně (nemusely by se platit daně - příležitostný příjem). Na druhé straně někdo tvrdí, že se jedná o dary a ty se (prý - nevím, nemám zatím takový přehled ani finanční gramotnost) musí danit vždy. Jednoduše: Chtěl bych si přivydělat pomocí jednorázových darů, které nepřesáhnou určitou částku. Musím tento příjem danit, nebo ne? Obracím se na Vaší stránku a doufám, že byste mi mohli tuto situaci lépe objasnit. Děkuji

Dobrý den,

od placení daně z příjmu jsou osvobozeny příležitostné příjmy do 30 000 Kč ročně. Tyto příjmy se nemusejí uvádět v daňovém přiznání. Z darů se platí 15% daň z příjmu. 

Já bych Vaši otázku položil jinak - ne "jestli zaplatíte z příjmů daň" ale "máte-li povinnost podat daňové přiznání". Povinnost podat daňové přiznání totiž může vést i k nulové daňové povinnosti či dokonce k daňovému přeplatku (díky daňovým slevám - na poplatníka, na studenta, atd.). Ať už se bude jednat o dary či pravidelný příjem, v praxi se daň z příjmu do cca 124 000 Kč/rok neplatí. Doporučuji náš článek Daň z příjmu. ŽL pro tento typ činnosti nepotřebujete (nebudete-li muset platformě Twitch fakturovat, což není pravděpodobné). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena