Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #4031, Zdanění prodeje akcií

Převod peněz mezi bankami: Jaké jsou daňové povinnosti při vyšších částkách?

REKLAMA
Běžný účet
16.11.2017 Daně

Zdravím Vás a navazuji na svůj dotaz č. 3945. K akciím jako dědictví po mém tatínkovi jsme se po více než dvou letech úspěšně "probojovali", nechali jsme je přepsat na mou maminku a při návštěvě Fio banky jsme je i rovnou prodali. Teď jsou peníze za ně na obchodním účtě maminky u Fio a odtud si je chceme převést na maminčin běžný účet u Poštovní spořitelny. Ta má ale obavu, že když je částka peněz vyšší než půl milionu, jestli to nebude muset hlásit na finančním úřadě kvůli zdanění. Platí se z tohoto nějaká daň? Děkuji.

Dobrý den,

příjmy z prodeje akcií podléhají 15% dani z příjmu, přičemž se daní jen čistý výnos z prodeje (rozdíl prodejní a nákupní ceny). Ve Vašem případě dědictví je nákupní cenou ohodnocení akcií notářem. Příklad: Byla-li hodnota akcií v Rozhodnutí o vypořádání dědictví stanovena na 450 000 Kč a Vy jste prodejem získal 500 000 Kč, pak zaplatíte daň 15% z 50 000 Kč, tedy 7 500 Kč. Zisk z prodeje akcií ke zdanění (50 000 Kč) se uvádí v řádném Přiznání k dani z příjmu (za rok 2017 budete podávat přiznání FÚ v termínu leden-březen 2018).

Běžný účet u Poštovní spořitelny zrušte (nulový úrok, vysoké poplatky) a raději peníze ponechte na běžném účtu ve Fio bance (nulový úrok, nulové poplatky). Nebo ještě lépe si zřiďte spořící účet ING, který nabízí úrok 0,5% do 300 000 Kč. Platíte-li aspoň 5x měsíčně kartou, pak se vyplatí běžný a spořící účet od Air Bank (nulové poplatky, úrok 1% do 350 000 Kč). Chodí-li Vám na účet výplata/důchod, pak volte kombinaci běžného a spořícího účtu od Equa bank (nulové poplatky, úrok 0,8% do 200 000 Kč). Poštovní přepážka není optimálním místem pro správu 0,5 mil. Kč.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena