Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #14428, Zrušená superhrubá mzda a dopady na daňový přeplatek

Zrušená superhrubá mzda a dopady na daňový přeplatek, Daně

REKLAMA
Běžný účet
1.6.2021 Daně

Dobrý den, v uplynulých letech mi bylo vraceno na daních vždy přes 30 000 Kč - sleva na manželku (na rodičovské), školkovné, v roce 2020 přibyly navíc úroky z hypotéky. Teď v lednu se mi narodilo 3. dítě, byla zrušena superhrubá mzda, zvýšila se sleva na poplatníka a rázem na výplatní pásce mám odvedenou daň 0. Zajímá mě, zda budu mít nárok na výše uvedené vratky, z čeho se to počítá? Má hrubá mzda je cca HPP 38 000 Kč měsíčně + 2x DPP 4 500 Kč a 3 500 Kč (opět měsíčně). Na výplatní pásce HPP je to: vypočtená záloha na daň: 5 745 Kč, sleva na poplatníka 2 320 Kč, zvýhodnění na dítě 4 901 Kč, daň po slevě 0 Kč, daňový bonus 1 521 Kč. Počítá se vratka daní z reálně odvedených daní nebo z té vypočtené zálohy na daň? Loni jsem totiž měl v kolonce daň po slevě kolem 3 000 Kč, nyní 0 Kč. Pevně věřím, že mě stát nebude trestat za to, že mám 3 děti. Předem moc díky za radu.

Dobrý den,

stát Vás určitě netrestá za to, že máte 3 děti. Naopak na 3 děti máte daňovou slevu 4 901 Kč, kterou při nevyčerpání dostanete proplacenou jako daňový bonus (jiné nevyčerpané slevy propadají, tato ne). 

Z hrubé mzdy 38 000 Kč činí záloha na daň před slevami 5 700 Kč (15%), po slevě na poplatníka 3 380 Kč a po slevách na děti 0 Kč (resp. vzniká Vám nárok na bonus/přeplatek 1 521 Kč). Je tak možné, že nebudete schopen plně vyčerpat ostatní daňové slevy (na manželku, za hypotéku, školkovné, atd.), protože na všechny tyto slevu máte zálohovou daň z HPP jen 3 380 Kč (za předpokladu, že 100% slevy na děti vyčerpáte formou daňového bonusu). Při 100% daňovém bonusu na děti by Vám bylo na daních vraceno až 58 812 Kč. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena