Stejně jako rostou počty nových hypoték,
objevují se rekordní čísla v počtu nárůstu financování rekonstrukcí. Za tímto
trendem financování renovací stojí dva hlavní důvody. Prvním z nich je, že lidé
zůstávají doma. Pracují z domova, pečují o děti nebo o své blízké, a v době
pandemie nemohli navštěvovat sportovní, kulturní ani společenské akce. Druhým
důvodem je bezpochyby zpomalení výstavby nových bytů a domů. Na vině je odliv
stavebních dělníků z východních zemí v souvislosti s pandemickou situací ve světě.
Lidé se proto soustředí na koupi starší nemovitosti a následně se pouští do
rekonstrukce sami. Pokud však špatně zvolí financování celé rekonstrukce, může
se stát sen o nové kuchyni či koupelně opravdovou noční můrou.
Financovat modernizaci bytu lze různými způsoby. Nejčastější bývá financování za pomoci produktu, přímo k tomuto účelu navrženému. Je jím stavební spoření. Některé stavební spořitelny vám mohou kromě úvěru na stavební spoření navíc poskytnout možnost slevy na služby či produkty svých partnerů.
Další variantou může být hypoteční úvěr. Pokud právě žádáte o hypotéku, je vždy lepší kalkulovat s rezervou. Vyhnete se tak nepříjemnému tlaku z neočekávaných výdajů či z nákladů dokončovacích prací. Banky dovolují finance načerpané z hypotečního úvěru využít také na vybavení domácnosti, které je jeho nedílnou součástí. Příkladem takového využití finančních prostředků je zakoupení spotřebičů do kuchyňské linky, obývací stěny, postele, vestavěných skříní nebo třeba zámkové dlažby. Vyplatí se tedy využít hypotéku plně ve svůj prospěch. Pokud váš rozpočet v konečném součtu hypotéku přesahuje, je možné hypoteční úvěr navýšit. Má to sice svá pravidla, ale stále je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak si půjčit peníze na další investice do nemovitosti. Klíčová je bonita klienta a hodnota zastavené nemovitosti.
Odborníci radí, že si každý musí dobře zvážit, zda je vůbec za současné situace vhodné pustit se do rekonstrukce, pokud nemá dostatek vlastních prostředků a existuje zvýšené riziko poklesu příjmu. Za předpokladu, že máte obavy z výdajů, může být dobrým řešením kompromis. Někdy není třeba hned renovovat celou kuchyň, postačí například výměna spotřebičů. Financovat je můžete spotřebitelským úvěrem nebo účelovou půjčkou. Tento druh půjčky je právě na účely spojené s bydlením, jako je nábytek nebo kuchyňské spotřebiče, modernizace koupelny, výstavbu nové garáže, dokonce na platbu za materiál, řemeslníky nebo projektovou dokumentaci. Některé banky dokonce zvýhodňují sazbu, pokud se rozhodnete dát přednost ekologicky úsporné technologii.
Dnešním standardem je sjednání těchto druhů půjček on-line.
Pokud jste právě nainstalovali vaši vysněnou kuchyňskou linku, položili nové podlahy nebo si vybavili domácnost novými spotřebiči, nezapomeňte na pojištění majetku. Pojištění majetku totiž zahrnuje vše, co není pevně neoddělitelnou součástí domu či bytu. Tento typ pojištění obvykle zahrnuje též asistenční služby, jejíž výhody oceníte v případě prasklého vodovodního kohoutku nebo zabouchnutých dveří.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
KOMENTÁŘE k článku Kuchyně na splátky aneb jak financovat rekonstrukci kuchyně
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.